Sağlık

D vitamini için hem güneşlenin hem sağlıklı beslenin

Kas-kemiklerin ve bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde, beyin gelişiminde ve depresyon riskinin azaltılmasında önemli rol oynayan D vitamini, eksikliğinde birçok hastalığa neden olabiliyor. Güneşi sevmeyen veya ağır işlerde güneşe çıkmayı ihmal eden kişilerde, süt alerjisi olan veya vegan beslenenlerde, koyu tenli kişilerde D vitamini eksikliği olabileceğine dikkat çeken Anadolu Sağlık Merkezi İç Hastalıkları ve Nefroloji Uzmanı Doç. Enes Murat Atasoy, “D vitamini eksikliği kemik kaybına, düşük kemik yoğunluğuna neden olabilir ve kemik kırılma olasılığını artırabilir. D vitamini eksikliği çocuklarda ‘raşitizm’, erişkinlerde ‘osteomalaz’ adı verilen kemik hastalıklarına neden olabilir.

D vitamini almanın en kolay yolunun cildi doğrudan güneş ışığına, özellikle ultraviyole B ışınlarına maruz bırakmak olduğunu vurgulayan Anadolu Sağlık Merkezi Dahiliye ve Nefroloji Uzmanı Doç. Enes Murat Atasoy, “Güneşte kalma süresi cildin özelliklerine göre değişmektedir. Açık tenli kişilerin cildi genellikle 30 dakika içinde pembeleşmeye başlayacağından, vücudun ihtiyaç duyduğu D3 vitaminini üretmek için güneşe maruz kalmanın yalnızca 15 dakika sürmesi yeterlidir. Koyu tenli kişilerin D vitamini üretmesi için güneşte kalma süresi daha uzun sürebilir. Güneşe maruz kalma süresi cilt tonuna ve iklim koşullarına göre değişiklik gösterebilir.

Yorgunluk D Vitamini Eksikliğinin Belirtisi Olabilir

Doç. Enes Murat Atasoyu, D vitamini eksikliğinin tipik bir semptomunun olmadığını vurgulayarak, “Genellikle kemiklerde ağrı, halsizlik gibi şikayetlere neden olabiliyor. “Bazen hiçbir belirti olmayabilir” dedi.

Vücudun ihtiyacı olan D vitaminini almanın en iyi yolunun genel olarak güneş ışığına maruz kalmak olduğunu hatırlatan Doç. Atasoy, “D vitamini içeren besinlerin tüketilmesi de oldukça faydalıdır. Somon, uskumru, mısır gevreği gibi yağlı balıklar, süt, yumurta sarısı, portakal suyu, mısır gevreği, dana ciğeri ve yoğurt D vitamini açısından zengin besinler arasındadır.

Çok fazla D vitamini de bir hastalık nedenidir.

D vitaminini yüksek dozda almanın eksikliği başta olmak üzere çeşitli rahatsızlıklara yol açabileceğini vurgulayan Doç. Atasoy, “Vücutta çok fazla D vitamini varsa kalsiyum seviyesi yükselir ve hiperkalsemiye neden olabilir. Hiperkalsemi iştahsızlık, aşırı idrara çıkma, böbrek yetmezliği, kalp ritim bozukluğu, susama, kabızlık, bulantı-kusma, bilinç kaybı ve koma gibi ciddi durumlara yol açabilir.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haber-posof.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
bets10jojobet
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
istanbul escort